Ankomst till Blackwater Lodge 2010-03-31

Klockan ringde och det kändes som om mitt huvud är överallt där det inte ska vara, Jag hoppade ur sängen och det var dags för frukost.
Allt var packat och klart för avfärd mot en Resa till Blackwater Lodge. 06.00 gick tåget ner till Danmarks flygplats, jag hade en lång resa framför mig och när som helst kunde något gå snett.

Efter 3 timmars felfri resa på tåget så var det dags att hoppa av vid flygplatsen och orientera sig till rätt ställa och checka in. Självklart så var stället där man checkade in till mitt flyg avstängt pga. problem. Överallt sprang människor och ingen visste vart vi skulle ta vägen men till slut fixade sig allt och vi kom iväg. 

Planet anlände 2 timmar senare på flygplatsen i Dublin, självklart så var det åter igen dags att orientera sig och försöka hitta en buss som skulle ta mig till bussstationen och sedan vidare till Fermoy där jag skulle bli hämtad.
Jag hade bara hört att jag skulle hoppa på en grön buss och mycket riktigt, jag hittade en grön buss som jag hoppade på i hopp om att komma till rätt ställa. Många frågor ställdes under den lilla bussturen innan jag var framme, för vem vill komma till fel ställe?

Äntligen var jag i Dublin och jag hade 2 timmars väntat innan bussen mot Fermoy skulle avgå så jag gick omkring och kollade vad som fanns och köpte mig lite mat såklart. 
Bussen mot Fermoy avgick klockan 14.00 och jag skulle snart vara framme på Blackwater Lodge, men ett par pratstunder med busschaffisen så skulle han säga till när vi var framme i Fermoy för det är inte det lättaste landet att hitta i då det inte står skyltar och man är ute mitt i ingenstans!
Efter mycket om och men så var jag framme och Lan (Glendas man) kom och hämtade mig till Lodgen, Kvällen tillbringades med god mat tillsammans med Lan, Glenda deras 2 barn och Joues som är en kille från Spanien som jag kommer att jobba tillsammans med under tiden jag är här!
På återseende
/ Daniel

Blackwater Lodge


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Om

Min profilbild

Daniel Jarl

Jag är en kille på 19 år som brunnit för fisket hela mitt liv. Flugfisket är det som står mig närmast och jag är alltid på jakt efter nya vatten att slänga flugan i. Just nu studerar jag sista terminen på sportfiskeAkademin i Forshaga, En 3 årig utbildning inom sportfiskebranschen som har givit mig bred kunskap inom allt som har med sportfiske att göra.