Bättre sent än aldrig! 2010-04-11

Jaaaaa!
Igår var det en riktigt härlig dag bland alla de galna kossor och skinande sol. De fyra killarna från Finland lämnade Lodgen vilket var sorgligt men innan de begav sig hemåt så fick jag äran att följa med ut på en fotoshoot eftersom de alla jobbar för en finländsk flugfiske tidning, jag blev också tillfrågad om att jobba åt dem senare i sommar för att guida. Tack vare den utbildning jag får på ForshagaAkademin så ökar de mina chanser till bra jobb i framtiden inom sportfiskebranschen.
Glenda Powell hade också två stycken lektioner igår som jag var delaktig i, jag pratade mycket med kunden och satt och observerade hur hon lär ut och hur kunden reagerar med mera.

Efter ca 6 timmar ute vid älven så begav vi oss hemåt för middag sedan å var det bara att ta på sig alla fiskekläder igen för jag och David åkte ut på en liten fisketur på några timmar.
Kvällen var riktigt härligt, solen glimtade i vattnet och låg strax över under trädtopparna. Fisken var på hugget, mycket att den nystigna laxen hoppade som vildar i vattnet i väntat på att våra beten skulle komma farande förbi. Efter bara 10 minuter skriker David till och han har en fin fisk på kroken, en kort tids fight så var den första Irländska laxen fångad sen jag kom. Tyvärr så var det ingen nystigen men vi var glada att vi i alla fall hade fått en fin liten rackare.
Kvällen avslutades med en härlig middag framför en film.


Idag så fick vi en liten sovmorgon efter den hårda veckan och det var väl behövligt och nu är vi alla pigga och glada igen. 
Vi ska förbereda kaniner idag, flå dem och stycka dem så vi kan ha en liten fin middag någon kväll för en av deras vänner är en jägare så de levererar lite småvilt då och då och det är ju trevligt. 
Jag och David ska även ut på fiske ikväll i hopp om att håva in en nystigen lax denna gång. Men jag återkommer förhoppningsvis ikväll med en rapport från kvällens fiske och övriga aktiviteter.
Hälsningar Daniel!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Om

Min profilbild

Daniel Jarl

Jag är en kille på 19 år som brunnit för fisket hela mitt liv. Flugfisket är det som står mig närmast och jag är alltid på jakt efter nya vatten att slänga flugan i. Just nu studerar jag sista terminen på sportfiskeAkademin i Forshaga, En 3 årig utbildning inom sportfiskebranschen som har givit mig bred kunskap inom allt som har med sportfiske att göra.