En liten sammanfattning 2010-04-04.

Hejsan allihopa!
Ja nu har det gått några dagar här på Blackwater Lodge och eftersom jag har haft lite problem med internet uppkopplingen så ursäktar jag för att jag inte har uppdaterat så mycket som jag lovat men här ska ni få en liten sammanfattning av vad som hänt under mina dagar här.
Första arbetsdagen här på Lodgen vilket var i Torsdags var en härlig dag, vi fick en liten sovmorgon pga. att jag hade rest så långt och så jag skulle kunna stadga mig lite i stugan. Jouse som är den spanska kille började med att ge mig en rundtur på Lodgen så jag skulle få en bra uppfattning om vad det är som händer och vart saker och ting finns! 
Idag så har vi de första ankommande gästerna och vårt arbete de senaste dagarna har varit att fixa i ordning en hel stuga från grunden kan man säga för att när de stänger Lodgen för säsongen så lämnar de allt och nu när de öppnar upp igen så är det mycket att göra både hit och dit.

Men det är inte bara stugan/stugorna som alltid ska vara i ordning utan det är allt runt omkring som terass, bord/stolar, ute plats m.m. men det är ett väldigt roligt och lärorikt arbete.
I fredags så fick jag följa med Glenda ut på en lektion i Zpey-casting (2-hands kasting) med flugspö och det var en riktig upplevelse, hon kan lära allt från nybörjare till avancerade kastare och det är grymt att se.
Lektionen varade i ca. 2 timmar och sedan var det dags för mig att försöka lära mig något och det gick kanon bra, det viktigaste är att hela tiden observera vad som händer och försöka placera det någonstans i huvudet.
Igår så hade Jouse gjort en härlig frukost till oss båda och dagen började helt perfekt senare fortsatte vi med allt arbete med stugan, mycket skulle göras även utanför stugan om till exempel tvätta fönster, måla staket och plantera blommor osv men med en god arbetskamrat så blev arbetet mycket lättare och väldigt roligt. 
Gårdagens kväll avslutades med en middag och en massa prat och roliga historier men såklart satt vi och ljög lite om alla stora fiskar vi hade fångat också.
Idag har vi fixat det sista inför gästerna och denna eftermiddag så hade jag tänkt att åka ut för att testa mina svenska fina flugor i det kalla Irländska vattnet i hopp om att kanske få en storlax på kroken.
Senare blir det en stor middag tillsammans med alla på Lodgen för att här på Irland så är påsken eller som de säger "Easterday" en speciell dag då de går till kyrkan på morgonen sen senare på kvällen äter man en härlig middag med kalkon och skinka med tillbehör och det ska bli väldigt intressant att se hur de firar påsken.
Tiden flyger verkligen fram här och nu måste jag gå ut och fixa i ordning lite för min fisketur men jag skriver så fort jag har tid igen.
Tight lines!
/D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Om

Min profilbild

Daniel Jarl

Jag är en kille på 19 år som brunnit för fisket hela mitt liv. Flugfisket är det som står mig närmast och jag är alltid på jakt efter nya vatten att slänga flugan i. Just nu studerar jag sista terminen på sportfiskeAkademin i Forshaga, En 3 årig utbildning inom sportfiskebranschen som har givit mig bred kunskap inom allt som har med sportfiske att göra.