Full fart. 2010-04-15

En underbart härlig dag!
Tiden går fort och jag har redan varit här i en vecka, dagarna flyger fram med arbete upp över öronen men gissa vad kul vi har. Ibland kan det vara lite jobbigt att jobba in på kvällen men vi lär oss varje dag och mina team-kamrater är de bästa någonsin, oavsett hur mycket vi har att göra så gör vi det med ett nöje. 
Tiden är knapp och det är inte varje dag jag har tid att sätta mig och skriva men så fort jag har tid så skriver jag några rader.
Nu tänkte jag skriva lite om de dagar som gått sen jag skrev sist, de kommer bli lite arbete samt fiske såklart.
För några dagar sen så var jag , David och Glenda Powell på resa ner till en närliggande liten stad för att lära äldre människor basen för flugfisket, hela dagen var vi ute vid havet, med en fantastisk skinande sol högt på himlen och fluglinor i luften flög timmarna fram och alla var glada och nöjda, en del frågade till och med om extra lektioner vilket de är så välkomna att få när det finns tid.
Efter vi kom hem så var det såklart dags för oss att ta oss en tur ut på älven för att se om vi inte kunde lura upp en fin liten nystigare, vattennivån börja bli perfekt och vattnet börja gå tillbaka sitt genomskinliga stadium efter allt regn som vi hade förra veckan.
Små,små flugor svingades ut i älven bland den hoppande fisken men inte ett napp, vi provade allt från de största och tyngsta till de minsta och lättaste  men de ville inte ha dem alls. Frustrerande som vi var gav vi oss för dagen då solen gick ner över de lättklädda träden.
Drömmarna om de stora silverfärgade laxarna susade i väggarna den natten.
Efter förra veckans hårdträning i köket så var vi med avslappnade idag och allt gick perfekt, ett par nya gäster kom igår och det kommer mer på fredag så nu är det full fart igen, 06.30 varje morgon i köket för frukost sen är det ut och göra room service.

Om någon timme så ska vi ut på älven för några timmar och försöka att fånga en lax denna gång, det är inte det lättaste men vi ger oss inte. Skit fiske på er alla!
David, Jose & Jag, Hell Kitchen!
/D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Om

Min profilbild

Daniel Jarl

Jag är en kille på 19 år som brunnit för fisket hela mitt liv. Flugfisket är det som står mig närmast och jag är alltid på jakt efter nya vatten att slänga flugan i. Just nu studerar jag sista terminen på sportfiskeAkademin i Forshaga, En 3 årig utbildning inom sportfiskebranschen som har givit mig bred kunskap inom allt som har med sportfiske att göra.