En praktik för Drömmare.

Tiden är kommen, nu är det dags att åter igen visa vad man verkligen går för och visa att man faktiskt kommer ifrån en av världens mest professionella yrkesutbildningar inom sportfiske, skolan ligger belägen 2 mil norr om Karlstad.
Ute i världen finns det många sportfiske entusiaster, är du sugen på en utbildning som ger dig goda chanser till jobb inom branschen? Besök vår hemsida för mer information samt roliga nyheter.
www.forshagaAkademin.se

För ett par månader sen fick jag förfrågan om en praktikplats långt över mina drömmars mål, en resa som skulle ge mig upplevelser, nya härliga fiskevänner och ytterliggare kunskap inom det härliga flugfiskets värld, jag pratar om Blackwater Lodge Irland som ligger belägen strax söder om staden Clonmel. 
www.ireland-salmon-fishing.net

I 3 veckor kommer jag att spendera mina dagar tillsammans med Glenda Powell som är en av de ägande av lodgen och utföra de olika arbeten som finns. 
Glenda är certifierad 2-hands instruktör, hon är kvinnlig mästare i både 2-hands och 1-hands distans kastning.
Det ryser i hela kroppen när jag tänker på att just jag får chansen att åka till en plats som endast finns i mina drömmars värld.

Om mindre än 48 timmar kommer jag att sitta i bilen tillsammans med Glenda Powell på en resa igenom Irland ner till lodgen. Spänningen är hög och glädjen har spridit sig till varenda liten del i kroppen, men jag vet att det kommer att bli 3 underbara veckor.
Nu går jag sista terminen på skolan och känslorna är spridda men en bättre utbildning kunde jag inte fått. 3 års utbildning inom sportfiske i alla dess former, fiskekompisar från alla håll och kanter och en direkt kombination till min hobby, kan det bli bättre?
Väskan står redo för att fyllas med alla de behövliga saker för min resa, tåg och flygbiljetterna bara ligger och vänta på att få plockas ur kuvertet och ett rejält sug i fisketarmen vrider runt magen. 
Nu är det bara väntan på mina drömmars praktik.
Den som vänta på något gott väntar aldrig för länge!

Hälsningar, Daniel Jarl





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Om

Min profilbild

Daniel Jarl

Jag är en kille på 19 år som brunnit för fisket hela mitt liv. Flugfisket är det som står mig närmast och jag är alltid på jakt efter nya vatten att slänga flugan i. Just nu studerar jag sista terminen på sportfiskeAkademin i Forshaga, En 3 årig utbildning inom sportfiskebranschen som har givit mig bred kunskap inom allt som har med sportfiske att göra.