Northern Pike

För många av oss på YH- utbildningen så har LIAN dragit igång & det är full fart. Vi har valt våra platser med tanke på vad vi tycker är intresant och skulle vilja lära oss mer om & kanske även jobba med i framtiden!

För ett tag sen så ringde jag upp min klasskompis Emil Östensson för lite info om hur det går för honom under sin första tid på LIAN.
Hans fösta LIA går ut på att kolla upp potential i en sjö uppe i Norrland & försöka få fram resultat på om sjön kan vara värd att använda i Sportfisketurism syfte. Till en början var det lite små trögt & ingen direkt storlek på fisken.

Det är en relativt stor sjö & det finns många olika fiskeplatser att utforska, Sjön är inte heller så djup utan ligger runt några meter bara & de flesta heta platser har ett medeldjup på ca 2 meter vilket är riktigt intressant.

Första tiden var det Jerkbait som gällde & såklart ytgående beten som ex. Shallow runner. 
En perfekt vik skymtade fram bakom vasskanten & det var dags att bända upp lite gädda!

Mycket riktigt, här fanns det gädda & inte vilken som helst!
2 meter bakom båten ser han ett stort gap som klicken hans jerkbait & fighten är igång, adrenaliet ökar & pulsen slår till max, "kan det vara mitt livs gädda" ?..

Själv i båten & tankar som flyger överallt, tillslut lyckas han få den i båten & lyckas ta några fina foton trots att det är lite svårt att få kameran stabil!

Här kommer en bild på Ers höghet, 8160 gr & nytt PB.. Ett stort grattis till dig Emil & jag hoppas att du finner fler & ännu större!





Kommentarer
Postat av: Gustaf

Den tuffa feskekepsen är på. En fin pike är det minsann!

2011-05-20 @ 21:50:23
Postat av: D.

Klart den hänger på ut i Norrländska landskapet, håller med. det är en kanon fesk!

2011-05-20 @ 23:00:17
Postat av: Robert Feustel

Fan va najs Emil!! Grattis!

2011-05-30 @ 11:06:31
URL: http://teamkannibal.blogg.se/
Postat av: Claus

Ett stort grattis till Emil!

@ Daniel: hoppas att det blir en updatering med fina fiska från Trysil snart!

Tight lines

2011-06-05 @ 10:26:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Om

Min profilbild

Daniel Jarl

Jag är en kille på 19 år som brunnit för fisket hela mitt liv. Flugfisket är det som står mig närmast och jag är alltid på jakt efter nya vatten att slänga flugan i. Just nu studerar jag sista terminen på sportfiskeAkademin i Forshaga, En 3 årig utbildning inom sportfiskebranschen som har givit mig bred kunskap inom allt som har med sportfiske att göra.