Hemligt vapen!

Snart bär det av ut i havet för att fiska de stora fina nyländarna som så fint glider fram mellan tång och sten!
Igår så var jag och Fredrik ute för att kolla upp en av mina special platser, vi slängde även med ett spö bara för att testa lite.

Själv så kan jag bli skeptisk ifall någon säger till mig att man aldrig fått en fisk under 4 kg där, man har aldrig blankat eller liknande.

Fredrik tyckte i alla fall att det lät underligt, han hade själv varit där förr men då hade han bara fiskat lite abborre o inte ens tänkt tanken på gädda förens nu!

Första kastet kontakt med FISK, andra kastet kontakt FISK, tredje kastet kontakt FISK..  Helt uppspelt och uppjagad som Fredrik blev så gick vi runt och jag visade honom lite fina ställen.
Det hela slutade med en fin liten gädda på ca 5 kg!

"fytusan, vad är detta för ställe? vi rekade ju bara!" - Fredrik

Fortsätt att vara uppdaterade här på Outfish, nu börjar det dra ihop sig & det kommer att hända en hel del LIVE från blekinge!

// Daniel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Om

Min profilbild

Daniel Jarl

Jag är en kille på 19 år som brunnit för fisket hela mitt liv. Flugfisket är det som står mig närmast och jag är alltid på jakt efter nya vatten att slänga flugan i. Just nu studerar jag sista terminen på sportfiskeAkademin i Forshaga, En 3 årig utbildning inom sportfiskebranschen som har givit mig bred kunskap inom allt som har med sportfiske att göra.