En morgon med (säl)lskap

05,30. Det känns som om väggarna ska falla ihop när klockan ringer. På mindre än 3 röda sekunder så är vi uppe, fullt påklädda och sitter vid frukostbordet. Knäpptysta sitter vi och titta ut genom fönstret, sakta slingrar sig ljuset in genom fönstret och fåglarna spelar en härlig sång. Efter frukost sjösätter vi båten, plockar i all utrustning och ger oss ut, fulla av spänning, glädje, tankar, och där, mitt i allt detta kommer en säl, det som inte fick hända! Sälen, känd som en fiende för oss fiskare, slukar och skrämmer varenda fisk i sin närhet. Nu är det kört tänkte vi, men ack den som ger sig. Vi fiskade os snabbt genom de två vikarna utan resultat, vinden tilltog och vi drog oss ut mot lite mer öppet vatten. Från ingenstans flög det fisk fram och tillbaka, vartenda kast så fanns det kontakt med fisk, nu hade vi hittat dem! Sälen syntes inte längre, kanske var han trött på oss inbitna fiskare. Fisket sprudlade, som besatta stod vi bara där, vi förstod ingenting. Skratt och glädje gick det given nöd på. Vi kände oss ganska utmattade efter förmiddagens fiske så det var dags för lite lunch! En kanon bra start på denna dagen och bättre skulle det bara bli!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Om

Min profilbild

Daniel Jarl

Jag är en kille på 19 år som brunnit för fisket hela mitt liv. Flugfisket är det som står mig närmast och jag är alltid på jakt efter nya vatten att slänga flugan i. Just nu studerar jag sista terminen på sportfiskeAkademin i Forshaga, En 3 årig utbildning inom sportfiskebranschen som har givit mig bred kunskap inom allt som har med sportfiske att göra.