Istid.

Hejsan!
Ja nu var det verkligen länge sen jag skrev här men det har sina förklaringar. Det har varit stenhårt med pluggande nu fram tills förra veckan då vi avslutade våra pågående kurser SLU & vattenvård och jag tycker att det gick helt okej på tentorna i alla fall.
Det har inte hunnits med så mycket fiske, vi fick tyvärr ställa in våra trollingpass pga. isbeläggning vid ramperna vilket var väldigt synd.
Men jag, emil & gustaf hann i alla fall med ett ismetepass på en sjö som ja känner till sen tidigare, det var dock en "snip" sjön men när man har ett sånt fiskesug i kroppen så blir man glad av lite gung i spöet i alla fall. vi landade ett 10 tal gäddor och jag vill passa på att säga grattis till Emil som fick sina första ismete-gäddor. Det var till och med så att när han drillade sin första så fick han samtidigt napp på sitt andra så han fick helt enkelt sina första gäddor på dubbelhugg vilket är en dröm såklart. vikterna landade någonstans mellan 1,5 kg till strax under 4 kg. En okej dag i alla fall med mycket skratt!
Julen i år firar jag här uppe tillsammans med min flickvän och efter jul så bär det av ner till blekinge för att fira nyår och träffa familjen lite och förhoppningsvis så blir det en fisketur med i alla fall, men jag ska hålla mig mer uppdaterad här på bloggen om vad som händer framöver!
/Daniel

Kommentarer
Postat av: pontus

Welcome back! kul att se att du börjat skriva igen:)

2010-12-30 @ 23:45:55
URL: http://tettefishing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Om

Min profilbild

Daniel Jarl

Jag är en kille på 19 år som brunnit för fisket hela mitt liv. Flugfisket är det som står mig närmast och jag är alltid på jakt efter nya vatten att slänga flugan i. Just nu studerar jag sista terminen på sportfiskeAkademin i Forshaga, En 3 årig utbildning inom sportfiskebranschen som har givit mig bred kunskap inom allt som har med sportfiske att göra.