Nya tider nya möjligheter.

Efter 3 års pluggande på sportfiskeakademin så är man åter på det. Sommarlovet gick med vindens fart och 2 veckor har redan gått på den nya YH-utbildningen här på ForshagaAkademin.
Nya kompisar från hela Sverige samt Finland och Tyskland har fattat tycke för skolan och bosatt sig här vilket är helt fantastiskt.
Mycket har hänt under de här 2 veckorna, Information som fyllde våra tomma huvuden efter både lov och semester samt en del fisken såklart.
Under den senaste veckan jobbade vi hårt med att förbereda gårdagens guidening på V:a Örten med genomgång av fyra olika metoder som vi skulle visa och engagera våra gäster i. 

Vertikal, Trolling, Mete och Jerkbait var de fyra olika metoder vi hade framför oss. En del av oss var mer eller mindre insatta i dem men under veckan läste vi på samt att vi var ute på en heldags fiske då vi roterade runt så att alla fick möjligheten att testa på dem.
Jag med en liten gös på vertikal.
Fin liten gös på Trolling som fångades av Klaus. (Jocke på bilden).


Under kommande vecka så väntas en resa som ska ta oss uppåt i Värmlands djupa skogar. Vi ska ta oss upp till Fredros där vi ska under en vecka guida besökande/gäster på gädd/abborrfiske med olika metoder då vi främst inriktar oss på spinnfiske. En härlig upplevelse för hela klassen kan jag allt tro och en bra prov på vår kunskap och service mot kunden. Men det kommer inte vara några problem såklart, vi lär oss av varandra vilket vi har till stor hjälp.


Daniel Jarl.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Om

Min profilbild

Daniel Jarl

Jag är en kille på 19 år som brunnit för fisket hela mitt liv. Flugfisket är det som står mig närmast och jag är alltid på jakt efter nya vatten att slänga flugan i. Just nu studerar jag sista terminen på sportfiskeAkademin i Forshaga, En 3 årig utbildning inom sportfiskebranschen som har givit mig bred kunskap inom allt som har med sportfiske att göra.