Vårkänslor

Det känns i hela kroppen & glädjen sprider sig & man riktigt känner hur glada alla är, inte minst vi som längtat så efter öppet vatten & strålande sol.

För några dagar sedan så var en gamal klasskompis nere i Forshaga & hälsade på lite så varför inte sticka ut på ett fiskepass för det var ju trots allt väldigt länge sen vi fiskade tillsammans. Vi rodde oss ut i blåsten på älven & driftade nedåt eftersom att där vi först hade tänkt fiska så låg det fortrarande lite is så det ar ofiskbart tyvärr men det gjorde inte så mycket.

Isflak & hårda vindar satte båten i spinn & det var väldigt svårt att fiska men efter mycket om & me så fick jag mig årets första flug-gädda & det kändes riktigt jäkla skönt att få känna lite gung i spöt efter alla mina blank-pass från ismetet.

Dagen slutade därefter med fiskeprat på bergsgården & lite planering inför ett nytt fiskepass i älven, men på ett annat ställe.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------

De senaste tre dagarna så har Jag, Claus & Pontus givit oss på mystiken bakom bottenmete i bakvattnen runt bergsgården. 
Solen har satt sina spår & humöret har varit på topp.
Vi slängde ut ett par botten-mete & hoppades på att det skulle finnas en fin gamel-gädda under ytan någonstans, Pontus säger förtvivlat att han tappade en riktigt fin fisk men glad var han för det för då visste vi att de fanns där.

Ett par timmar senare så fick han äntligen en fin fin gädda, inte jätte stor men det kändes riktigt bra att kunna se fisken simma iväg helt fri från all is & kyla som en gång låg där.

De andra två dagarna vi suttit så har vi haft brutala hugg men tyvärr ingen landad. Det går inte alltid vägen men vi hade i alla fall tur med vädret & det är riktiga vårkänslor i luften just nu. Är sommaren påväg kanske?



// Daniel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Om

Min profilbild

Daniel Jarl

Jag är en kille på 19 år som brunnit för fisket hela mitt liv. Flugfisket är det som står mig närmast och jag är alltid på jakt efter nya vatten att slänga flugan i. Just nu studerar jag sista terminen på sportfiskeAkademin i Forshaga, En 3 årig utbildning inom sportfiskebranschen som har givit mig bred kunskap inom allt som har med sportfiske att göra.