Någonstans i Värmland 18/3

En dag av förundring, stor fisk & mycket skratt.

04:30 ekade den skära signalen i sovrummet & det var dags att kliva upp. 
Med en stadig frukost & en lång resa framför mig så gick jag till bussen i den fallande snön. Enligt rapporten skulle det vara riktigt fint vårväder men vem vet, de kanske skulle komma fram mot dagen.

Väl inne i Karlstad så mötte jag upp Emil för att sedan gå tillsammans till tåget som skulle leda oss ut bland de djupa skogarna någonstans i värmland!
Såklart så skulle det krångla för mig som vanligt, biljetter hit & dit & ja visste inte vart ja skulle men efter mycket om & men så lyckades ja få mig en biljett & det var dags att sätta sig på tåget.
Vi hade fått svaga uppgifter om vart vi skulle hoppa av, någonstans bland alla dessa träd tannade tåget & vi mötte Gustaf & började packa in allt i bilen.
runt halv 8 rullade bilen iväg för ännu en fisketur i hopp om den stora fisken.

På vägen blev et ett stopp för att köpa fiskekort & lite smått & gott att ha med sig ut på isen. Väl framme vid sjön såg det väldigt fint ut, någon hade varit så snäll att de hade skottat nästan hela vägen dit vi skulle så det tackar vi för, det underlättade enormt!

Efter mycket borrande & springande fram & tillbaka så hade vi äntligen fått ut alla spön, Gustaf & Emil hade några fler än mig & undertiden de satte ut sina sista så hade jag redan haft ett fäll men tyvärr så missade jag den.

Tiden gick & det var dags för lunch, en god bit mat är aldrig fel & det värkade inte fisken heller tycka & som vanligt när man äter så fällde det. Gustaf fick äran att drilla upp dagens första lilla firre på runt 3 kg!



Sekunder blev till minuter, Minuter blev till timmar Men så plötsligt..... 9160 g . GRATTIS!







Denna fina fisk avslutade ett härligt fiskepass, Någonstans i Värmland!

// Daniel

Kommentarer
Postat av: Henric

Var hemlige Arne med på isen också ;)

2011-03-29 @ 17:30:21
Postat av: Daniel

De kan jag ju inte berätta ;)

2011-03-30 @ 07:56:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Om

Min profilbild

Daniel Jarl

Jag är en kille på 19 år som brunnit för fisket hela mitt liv. Flugfisket är det som står mig närmast och jag är alltid på jakt efter nya vatten att slänga flugan i. Just nu studerar jag sista terminen på sportfiskeAkademin i Forshaga, En 3 årig utbildning inom sportfiskebranschen som har givit mig bred kunskap inom allt som har med sportfiske att göra.