Back on track

Trolling, den metoden är inte min starkaste sida men förra veckan så var vi ute på ett pass med Klassen.
Det var dags att fånga vänerns stoltheter. Med 3 fullpackade båtar & minst lika fullastade bilar drog vi ut tidigt på morgonen för att sätta våra kunskaper på prov, inklusive våra guider (lärare).

Sjösatta & klara gav vi oss ut på det sora inlandshavet med lycka i hela kroppen, det var en bra dag idag.
Pulkorna var ute & vi höll på att lägga ut våra spö när det plötsligt högg. Eftersom att jag hade dragit det längsta grässtråt så fick jag ta första fisken, men till min besvikelse så kom det upp en gädda istället för en Öring eller Lax, inte för att jag ogillar gäddan men jag hade helst sett en silvertorped komma upp.

resan fortsatte, Snart så högg det igen & det var Marcus tur, frustrerad över var det var han hade på kroken gjorde mig galen, någonstans hoppades jag på att det va en stor fin lax eftersom han aldrig hade tagit det innan. Men han kunde skratta sig lycklig för upp kommer en ca 6 kg öring, lite färgad men väldigt fin.
Några snabba foton blev det sen fick han gå tillbaka igen.

timmarna gick & det var lugnt ett tag, våra andra fisketokiga vänner hade tagit ett par stycken i de andra båtarna medans vi yrade runt & letade men så plötsligt så högg det & denna gången var det Claus tur att drilla.
Själv satte jag mig bakom ratten för att hålla en bra kurs genom vattnet och den jobbiga vinden. några minuter senare landade han en Fin liten öring som också fick gå tillbaka.
Vi hörde på vår WHF hur andra fiskare längre bort hade ett kanon fiske med mycket Lax medans vi inte sett röken av någon överhuvudtaget..

Vi fortsatte genom vinden & solens värmande strålar utan framgång, våra andra fiskevänner landade ett par fiskar till men vi fann dem inte.
Vattentemperaturen skifftade titt som tätt men ingen fisk..
5 minuter innan det var dags att plocka ihop fick vi hugg men tyvärr så släppte den, lycka eller inte, ja det vet jag inte för jag fick aldrig chansen att känna på den men nu är man back on track & redo för sommarens praktik & det känns i hela kroppen att nu kommer det att komma upp stor fisk!





// Daniel

Kommentarer
Postat av: Anneli

Stort grattis till alla fina fiskar!

/Anneli

2011-05-13 @ 08:25:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Om

Min profilbild

Daniel Jarl

Jag är en kille på 19 år som brunnit för fisket hela mitt liv. Flugfisket är det som står mig närmast och jag är alltid på jakt efter nya vatten att slänga flugan i. Just nu studerar jag sista terminen på sportfiskeAkademin i Forshaga, En 3 årig utbildning inom sportfiskebranschen som har givit mig bred kunskap inom allt som har med sportfiske att göra.