Det börja hända något. 2010-04-05

God kväll allesammans jag hoppas att ni har haft en trevlig och mysig påskhelg!
Igår så var det som sagt en väldigt viktig dag här på Irland vilket de kallar "Easter day" som motsvara det vi kallar påsk och de fyra gästerna som kom blev inbjudna till en stor middag.
Tack vare de goda egenskaper och erfarenheter som jag har med mig från ForshagaAkademin så fick jag användning för mina matlagningskunskaper samt servera maten på en proffsigt sätt. Hela kalaset bestod av en förrätt som var en speciell soppa med hemligt recept, huvudrätten var kalkon, skinka, potatis och ugnsstekta grönsaker samt efterrätten som bestod av en paj med blåbär och en god vanilsås.
Kvällen avslutades med en massa prat om alla stora fiskar vi hade fångat och en hel del visning av vad man har i sin flugbox, mycket trevlig.
Idag så har det varit en del att göra för att idag var första morgonen vi gjorde frukost eftersom de inte har varit några gäster här innan och det var mycket att gå igenom innan vi visste exakt vad som skulle göras men eftersom vi var i köket igår och gjorde middagen så visste vi i alla fall vart vi skulle  finna de saker vi behövde. 
06.00 var vi i köket för att starta upp allt och 08.00 kom gästerna för att äta samt att hämta sina lunchlådor som de skulle ha med sig ut på dagens fiske.
En del av köket                    Tallriken står redo

Resten av dagen har bestått av att städa runt om på Lodgen och förbereda så att nya gäster kan komma, vi har också hälsat en ny kille vid namn David från Cork (Irland) välkommen hit och han ska vara här hela säsongen tillsammans med Jouse och Axel samt att det kommer att komma lite mer personal till sommaren.
Imorgon så ska vi upp tidigt för att fixa frukost till gästerna sen får vi se vad som händer, förhoppningsvis ska jag följa med Glenda ut på en lektion, men nu så måste vi förbereda lite inför frukosten imorgon!
Kika gärna in på deras hemsida för mer info. www.ireland-salmon-fishing.net
Är du verkligen säker på att du har åldern inne för det där?
/Daniel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Om

Min profilbild

Daniel Jarl

Jag är en kille på 19 år som brunnit för fisket hela mitt liv. Flugfisket är det som står mig närmast och jag är alltid på jakt efter nya vatten att slänga flugan i. Just nu studerar jag sista terminen på sportfiskeAkademin i Forshaga, En 3 årig utbildning inom sportfiskebranschen som har givit mig bred kunskap inom allt som har med sportfiske att göra.