Nu ser det allt lovande ut. 2010-04-09.

God eftermiddag!
Nu har det gått några dagar sen jag skrev sist men vi har haft fullt upp med alla gäster och matlagning så jag har inte haft någon tid till att sätta mig och skriva eftersom det har blivit så sent varje kväll, men nu har jag lite tid så jag ska försöka summera de senaste dagarna lite.
Jag kan börja med att säga att nu har jag varit här på Blackwater lodge i en vecka och det har varit helt fantastiskt, det har dock inte varit så mycket fiske pga. vattenstånd och en hel del att göra nu inför säsong-starten men jag har i alla fall varit ute på 2 pass och det senaste var igår.
Tillsammans med den Irländske killen David så var vi ute på ett pass igår för att försöka lura upp en och en annan vårlax men det är inte det lättaste, den mesta fisken som kommer in i älven nu är vad de kallar "Runners" och det betyder att laxen vandrar och vandra och stannar endast bara när den behöver mer energi och eftersom att älven är hög så är det även svårt att nå fisken på djupet vilket är det bästa.


David försöker sig på att lura upp en av de hoppande laxarna.
Våra gäster från Finland har varit ute på några pass under veckan och de har haft bättre fiske lite längre upp i älven samt att älven börja falla dvs, vattennivån är inte längre lika hög som innan vilket gör att det ser mycket lovande ut de kommande veckorna. Vi hade även en kväll med flugbindning tillsammans med våra gäster då David visade flugor om skulle kunna fungera i vattnen runt om i närheten.
Dagarna hittills har sett ut ungefär på samma sätt som innan, upp på morgonen för att öra frukost till gästerna sen är det städning av Lodgen som gäller samt förbereda för morgondagen på eftermiddagen.

Nästa vecka ser ganska lovande ut när det gäller själva fisket, vi har dock inga gäster bokade alls vilket innebär att vi kanske kan ta några pass extra och försöka lura upp en och en annan lax ur älven vilket också är viktigt för deras marknadsföring., Utan fisk så vill ju ingen komma för de tror att det inte finns någon fisk i älven så nu är det vår tur att visa hur man fångar sig en bjässe.
Så snart som möjligt ska jag bjuda på ett litet bildspel här ifrån Blackwater Lodge vilken kommer innefatta lite av våra arbetsuppgifter, natur och såklart fiske.



Skit fiske på er!
/D

Kommentarer
Postat av: Anneli

Halloj! Vilken spännande praktik du verkar ha! Skulle önska en liten nyhet till sajten! Har du möjlighet att mejla?

2010-04-12 @ 14:42:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Om

Min profilbild

Daniel Jarl

Jag är en kille på 19 år som brunnit för fisket hela mitt liv. Flugfisket är det som står mig närmast och jag är alltid på jakt efter nya vatten att slänga flugan i. Just nu studerar jag sista terminen på sportfiskeAkademin i Forshaga, En 3 årig utbildning inom sportfiskebranschen som har givit mig bred kunskap inom allt som har med sportfiske att göra.