Snart bär det av mot Sverige. 2010-04-21

Hejsan!
Ja nu var det länge sen jag uppdaterade bloggen men jag har faktiskt inte haft någon tid till det pga. sena kvällar med arbete och såklart fiske, men jag kan ge en liten sammanfattning av vad vi har gjort de senaste dagarna.

Som ni alla säkert vet så har ju en vulkan på Island brutit ut förra veckan vilket gör att jag kanske inte kommer hem, jag är lite orolig men annars så får man väl stanna ett tag till och se vad som händer. Jag ska i alla fall ta mig till Dublin flygplas och kolla om mitt plan går på fredag, gör det inte det så får jag boka om och åka senare.
I vilket fall, nu ska jag berätta lite om denna veckan.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Denna veckan så har vi inte haft så många gäster pga. att flygen är inställda men vi har varit ute på ett par lektioner med Glenda Powell och bundit flugor med några av hennes kunder ute vid älven.
Vi har även jobbat längs med älven, röjt undan massa träd osv så att det ska bli lättare att fiska kring kanterna.
Hettan har varit enorm och flera liter vatten per person dricks dagligen, men det är ändå riktigt roligt arbete.
Varje kväll har vi varit ute på kortare fiskepass i hopp om en nystigen lax, tyvärr så har vi ännu inte lyckats lura upp någon men vi har haft efterföljare samt haft några tappade, men just nu ser älven fantastiskt bra ut och ikväll ska vi ut på ett sista fiskepass innan jag beger mig hemåt.
det är egentligen den summering jag har av de dagar som gått men jag kommer med bilder istället som besrkiver lite vad som händer osv.
Skit fiske på er!
/ Daniel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Om

Min profilbild

Daniel Jarl

Jag är en kille på 19 år som brunnit för fisket hela mitt liv. Flugfisket är det som står mig närmast och jag är alltid på jakt efter nya vatten att slänga flugan i. Just nu studerar jag sista terminen på sportfiskeAkademin i Forshaga, En 3 årig utbildning inom sportfiskebranschen som har givit mig bred kunskap inom allt som har med sportfiske att göra.